Lont in het Kruidvat

15 02 06 - 18:11



Ik schreef enige tijd geleden al over het ruilen van mijn DVD-speler van het Kruidvat maar wil jullie toch het hele verhaal van dit minidrama niet onthouden.
Ik had dus een DVD-speler gekocht van 48 euro bij het Kruidvat. Binnen twee weken was de lade kapot in die zin dat hij er wel uitkwam maar niet meer naar binnen wilde omdat hij bleef hangen achter een klepje dat er overheen moest vallen eenmaal gesloten. Op koopavond toog ik dus met de DVD-speler (in de originele doos) naar het Kruidvat. Daar liep ik tegen de bedrijfsleidster op aan wie ik mijn probleem uitlegde en dat ik mijn DVD-speler wilde ruilen voor een deugdelijk exemplaar. Dat kon niet, zo zei ze, want die waren op. "Geef dan maar mijn geld terug", zei ik. Dat kon ook niet want dat deden ze nooit, maar ik kon wel een nummer bellen om de speler te laten repareren. Ze schreef een nummer op een vodje papier en wendde zich tot een andere klant. De maandag er op belde ik het nummer, dat bleek te behoren aan de klantenservice. Alle medewerkers waren in gesprek maar ik zou spoedig worden geholpen. Na drie minuten wachten werd mij meegedeeld dat in verband met mijn telefoonkosten de verbinding nu werd verbroken zodat ik het later opnieuw zou kunnen proberen. Dat is mij precies 10 keer overkomen en toen had ik er schoon genoeg van en besloot op zoek te gaan naar een ander nummer. Dat vond ik op de site van de A.S. Watson Group, waartoe het Kruidvat behoort. Daar kreeg ik na 6 keer doorverbonden te zijn iemand aan de telefoon die mij het telefoonnummer gaf van Denver (de fabrikant van de DVD-speler) omdat zij zelf geen service konden geven. Nee, dat was me ondertussen wel duidelijk. Ik vroeg haar naam en die wilde ze me niet geven, dat deden ze nooit.
Ik was ondertussen op het kookpunt aangekomen maar besloot er nog één telefoontje aan te wagen naar Denver. Daar was ik snel mee klaar want het nummer dat ik had gekregen bleek afgesloten te zijn. Ik was er helemaal mee klaar en besloot per mail mijn beklag te doen, mijn geld terug te eisen bij de plaatselijke Kruidvat en het logje bij te voegen dat ik over deze kwestie in gedachten had waarin exact stond uitgeschreven op grond van welke wetsartikelen ik de A.S. Watson Group zou aanspreken.
Toen kwam het Kruidvat snel in beweging. Binnen een halve dag had ik een mailtje van iemand bij de A.S. Watson Group waarin stond dat ik op vertoon van die mail bij de lokale Kruidvat mijn geld terug kon halen. Ik heb mijn geld terug en ga elders een andere DVD-speler kopen. Ik denk niet dat ik ooit nog een electrisch apparaat koop bij het Kruidvat maar de moraal van het verhaal is dat je je niet op je kop moet laten zitten als consument als iemand je ondeugdelijk product heeft verkocht. Je hebt als consument allerlei rechten ook al zegt de winkelier van niet.

vijftien reacties

petra

Oei, mijn jongste zoon heeft net gespaard voor de mp3 speler van het Kruitvat (Ik zou er morgen naar kijken). Een andere kiezen dan maar?

petra (E-mail ) (URL) - 15-02-’06 19:13
brigitte

Ja bij het kruidvat koop ik echt niet meer dan een doosje paracetamol eens per jaar.

brigitte (E-mail ) (URL) - 15-02-’06 19:26
V@nM@n

Ook de Aldi en de Lidl doen van dit soort zaken, maar daar hoor ik alleen maar lof over de service…

V@nM@n (URL) - 15-02-’06 19:30
Sterrenvleugel

Ik ga voor grote dingen altijd naar kwaliteitszaken; dus stereos naar stereowinkels, televisie naar televisiewinkels etc. Heb in het verleden te vaak gezeur meegemaakt. Ik houd van het spreekwoord: schoenmaker blijf bij je leest! Misschien dat het Kruidvat eens een spreekwoordenboekje moet kopen!

Sterrenvleugel (URL) - 15-02-’06 19:50
mevrouw Mikmak

oh ik haat het als ik in dit soort situaties verzeild raak, bovendien is het zo klantonvriendelijk.

mevrouw Mikmak (E-mail ) (URL) - 15-02-’06 20:12
Anne-Lise

Kruidvat is prima voor drogisterij-artikelen en dingen die niet echt kapot kunnen, zoals cd’s en een enkel boek. Maar ik zag bij Mediamarkt een dvd-speler van een A-merk voor slechts vijf of tien euro meer dan die van Blokker en Kruidvat.

Anne-Lise (URL) - 15-02-’06 22:12
Eljo (Morpurgo.nl)

Voor die 45 euro had ik hem in uiterste geval door de winkelruit geketst zodat je er toch nog even van kan genieten :)

Eljo (Morpurgo.nl) (E-mail ) (URL) - 15-02-’06 22:46
Leibele

DVD spelers koop je in een winkel die daarvoor bestemt is en niet bij de drogist of een supermarkt.Da,s vragen om problemen.

Leibele (URL) - 16-02-’06 14:52
Janneke

Wat een gedoe zeg! Maar ik heb het veel vaker gehoord, voor mij een reden om geen apparaten en andere dure dingen bij Kruidvat te kopen. Inderdaad, paracetamol en een zak drop en af en toe een cd, maar daar houdt het voor mij ook bij op.

Janneke - 17-02-’06 11:12
Nijn

Los van het feit of het verstandig is of niet om bij Kruidvat Electro zaken te kopen (zie voorgaande reacties), vind ik dat je als klant het recht hebt om waar voor je geld te krijgen. Als Kruidvat ervoor kiest zijn klanten een DVD-speler te verkopen, dan moeten zij ervoor zorgen dat de service achteraf ook geregeld is. Het is toch al te absurd dat je als klant daar zou moeten voor instaan en telkens vooraf zou moeten uitzoeken of een zaak al of niet te vertrouwen is op dat vlak, want zelfs bij een electrozaak kan je misleid worden. Wij kochten een tijdje geleden een DVD-speler bij Aldi, die ging stuk na een jaartje. We konden het toestel gratis op sturen om te laten herstellen en kregen het een tijdje later hersteld terug, niets kosten…

Nijn - 19-02-’06 19:42
Marijke

Hoi,\n\nIk heb een draagbare CD speler gekocht bij Trekpeister. Maar de CD speler doet het niet. Ik ging terug naar de winkel. Daar werd gezegd zelf contact op te nemen bij de fabrikant. Ik bellen iedereen in gesprek. Ze noemden nog wel een e-mail adres op maar dat ging zo snel. Dat ik het bijna niet kon opschrijven. Ik heb mijn eerste mail gestuurd maar die kreeg ik terug Delivery to the following recipients failed. aswatson@-servicenet.com. Dus ik heb het waarschijnlijk niet hele maal goed ingetypt. Weet iemand misschien wel het juiste e-mail adres? \n

Marijke (E-mail ) - 28-08-’06 20:21
suzanne

Op dit verhaal moet ik eigenlijk even reageren. \nZelf werk ik al bijna 3 jaar in een Kruidvat in Enschede. Als een klant naar mij toe komt met dit soort klachten over een gekochte dvdspeler zou ik die normaal behandelen. Er zit immers niet voor niets een garantie op het gekochte artikel. \nWat ik eigenlijk wil zeggen is dat mensen zoals die filiaalleidster de reden zijn voor een slechte reputatie bij het kruidvat. Ze zou dit gedrag denk ik zelf ook niet geaccepteerd hebben. Zelf zou ik het niet in mijn hoofd halen om mijn klant zo te behandelen!!!

suzanne (E-mail ) - 12-09-’06 10:31
Marijke

Ik heb gelukkig de leverancier/fabrikant kunnen bereiken. Daar werd verteld apparatuur onder de 50,- euro moet ik gewoon kunnen ruilen. Of mijn geld teug krijgen. Dus ik weer naar de Trekpleister met de draagbare cd speler. Ik leg het verhaal weer uit en ik krijg mijn geld terug. Gelukkig

Marijke (E-mail ) - 24-09-’06 18:07
Peter Dekker

Wij hebben momenteel een probleem met Kruidvat over het repareren van onze Canon digitale fotocamera.
De garantie geldt gelukkig nog, dus alles in de doos en inleveren bij het Kruidvat.
Volgens de wet gaat men terug naar de winkelier om daar de camera te laten opsturen naar de fabrikant. Vanzelfsprekend natuurlijk.

Neen dus, het Kruidvat staat boven de wet en verwijst naar de Algemene Voorwaarden, waarin staat dat de klant de garantie zelf maar met de fabrikant moet regelen.
We belden naar het reperatiebedrijf van Canon en deze wist ons te vertellen dat Kruidvat dit vaak flikte en zo de mensen van het kastje naar de muur stuurde.

Men wilde ons bij het reparatiebedrijf best tegemoet komen, maar de verzendkosten moesten we wel zelf betalen.
Na een boos telefoontje naar het hoofdkantoor van Kruidvat
mochten we bij God’s gratie (lees een of andere Muts van het hoofdkantoor van Kruidvat) het artikel inleveren bij het postkantoor in Valkenburg.
De kosten van het opzenden mochten we terugvorderen bij het Kruidvat in Valkenburg.

Wauw wat een prachtige sigaar uit eigen doos.
Dit betekent extra werk voor het Kruidvat, terwijl het stukken makkelijker had gekund. Wat een k%&^%&^%&%^winkel.

Peter Dekker (E-mail ) - 15-10-’07 15:57
Peter

Ook heb heb vandaga de ‘klantvriendelijkheid/bereikbaarheid’ van A.S. Watson ondervonden.
Ik ben nu al een ? uur proberen telefonisch contact te krijgen met ze.
Dan wordt ik doorgeschakeld….verbinding…….en dan krijg je te horen dat ik naar het eerder genoemde emailadres mijn vraag kan sturen. EN ik heb hetzelfde resultaat als ‘nijn’, ik krijg het emailtje ook terug.
Ik ga eens proberen contact te leggen met de fabrikant.

Peter - 22-10-’07 10:29


(optioneel veld)
(optioneel veld)

Reactiemoderatie staat aan op deze site. Dit betekent dat je reactie niet zichtbaar zal zijn, tot deze is goedgekeurd door een beheerder.

Persoonlijke info onthouden?
Kleine lettertjes: Alle HTML-tags behalve <b> en <i> zullen uit je reactie worden verwijderd. Je maakt links door gewoon een URL of e-mailadres in te typen.