Wat is jouw lifestyle?
07 06 05 - 19:01
Het is steeds gesteld met de privacy. Allerlei onmogelijke types vallen je telefonisch lastig omdat ze aan je adres zijn gekomen via de één of andere databank en op de meest onverwachte plekken blijken ineens gegevens over jou beschikbaar te zijn. En natuurlijk maken al die gratis diensten het er niet beter op. Want voor niks gaat de zon op immers! Als iets gratis wordt aangeboden dan heeft die aanbieder daar belang bij in de zin van marketinginformatie of ander rendement wat hij daarvan verwacht.
Vandaag hoorde ik van een bedrijf die zich toelegt op het verzamelen van een segmentatiesysteem dat inzicht geeft in lifestylekenmerken van consumenten. Je kunt er zelfs op postcode zoeken naar welke types mensen er wonen in jouw postcodegebied. Als je even op het plaatje klikt dan kun je zien dat in mijn buurt 30% van de mensen van het type 'doordacht & genietend' is. Verder hebben we nog 'oud & volbracht', 'gelovig & gedegen', 'pragmatisch & tevreden' en 'beschaafd & hedonistisch'. NRC en Trouw worden het meeste gelezen, zo blijkt als je op media/sport klikt en veruit de meest populaire sport is golf. Musea interesseren ons ruimschoots meer dan bioscopen en ook het tuinieren zit boven het landelijk gemiddelde itt het doe-het-zelven waarmee we er ruim onder zitten.
Nieuwsgierig geworden? Klik maar eens hier, typ je postcode in en huiver. Nu snap je waarom jij die aanbiedingen krijgt van dienstverleners en producenten die je krijgt.
drie reacties
Mmmm, leuk. Ik pas ook niet zo in mijn buurt, heb ook nog niet uitgevonden waar ik wel pas, moet ik nog eens goed bestuderen…
Amiek (URL) - 07-06-’05 21:28
1. 27 CMS Bestendig & Goedhartig 21% 2. 31 CLS Buurt & Budget 19% 3. 5 AMS Meegaand & Risicoloos 13% 4. 9 ALS Begrensd & Behendig 13% 5. 40 DLS Afbouwend & Prijsbewust 12% oeps….en waar sta ik nou.
V@nM@n (URL) - 07-06-’05 20:20