Heeft Apple twee soorten klanten?

17 01 05 - 16:00



Het lijkt er op alsof Apple onderscheid maakt in haar klanten tussen hen die kochten bij de Online Apple Store en de klanten die kochten via een dealer IRL. Na de recente prijsverlaging van Apple belde ik mijn dealer om te vragen wat ik moet doen om in aanmerking te komen voor de restitutieregeling die Apple op de site aankondigt. Dit is het antwoord dat ik onlangs per mail ontving:


Je kocht recentelijk bij ons Apple producten die begin januari in prijs zijn verlaagd. Wij ontvingen je verzoek om een teruggave van het prijsverschil tussen de door jou betaalde en de verlaagde prijzen. Dit naar analogie van hetgeen Apple aan zijn AppleStore klanten toezegt. Wat de AppleStore uiteindelijk doet is nog niet bekend. Of zij het hele prijsverschil teruggeeft en of dit in geld of in tegoedbonnen gebeurt, is onzeker.

De wet 'Koop op Afstand' geeft klanten die via het internet kopen het recht de goederen binnen 7 dagen terug te sturen waarna zijn hun geld terugkrijgen. Om dit te voorkomen heeft de AppleStore deze refund mogelijk gemaakt. Wij hebben helaas niet de mogelijkheid je dit prijsverschil terug te geven. Wij vinden het echter heel vervelend dat er nu een onderscheid is gecreëerd tussen onze klanten en klanten van de AppleStore. Om die reden zijn wij met Apple in gesprek om te bezien of er toch nog een mogelijkheid is dit recht te zetten. Wij houden je op de hoogte van de uitkomst hiervan.



Het kan toch niet waar zijn dat je op die manier gestraft wordt voor het kopen bij een life Apple dealer? Ik ben benieuwd hoe dit afloopt.

negentien reacties

Amiek

Als fruit-hater komt er nu toch even een grijns op mijn gezicht….

Amiek (URL) - 17-01-’05 16:09
Ronald

Das een zure appel

Ronald (URL) - 17-01-’05 16:24
Kaat

Belachelijk gewoon. Maar het is wel vaak zo dat het via Internet goedkoper is.

Kaat (URL) - 17-01-’05 16:29
Mieke

@ Amiek: er is geen beter vermaak dan leedvermaak zeker? (jokerp)

Mieke - 17-01-’05 16:49
Leibele

Een appeltje voor de dorst?

Leibele (URL) - 17-01-’05 17:59
hanneke

offtopic (sorry): Mieke of Hans, kunnen jullie mij vertellen hoe ik een poll in mijn logjes kan verwerken?

hanneke (URL) - 17-01-’05 19:10
V@nM@n

Oeps, dat nou is vervelend. Veel verschil met de PC wereld is er dus niet….

V@nM@n (URL) - 17-01-’05 19:34
Arjan

Kies je voor de service en goede adviezen van

de authorized dealer straft Apple dat zelf weer af.

Het lijkt wel of ze de kant van Dell op willen.

Arjan (URL) - 17-01-’05 19:40
Vampire

Dit vind ik zoooo vals… hmm; ik ben blij dat ik een en ander van mijn baas heb gekregen.. tsssssss

Vampire (E-mail ) (URL) - 17-01-’05 20:31
Mieke

@ Hanneke: ja Han. Dat doe je door de volgende regels met andere gegevens te vullen en in je logje op te nemen:

vote:rocks:The new elephant is great::(<..

vote:pancakes:I like pancakes::(nu..

En dan zoveel als je wilt natuurlijk maar dit zijn twee voorbeeld. Ikzelf combineer dat dan altijd nog met een numbered list uit het formattingmenu zodat het in een mooie opsomming terecht komt. Ik hoop dat je er zo uit komt. Zo niet stuur maar ff een mailtje dan stuur ik je een complete poll met alle codes zoals wij die op hebben genomen.

Mieke - 17-01-’05 20:57
hanneke

@ Mieke: ik mail je morgen even, er zijn wat tags weggevallen geloof ik. Thanx!

hanneke (URL) - 17-01-’05 22:25
Mieke

@ Hanneke: ja idd, ik heb je zojuist een mailtje gestuurd met de volledig poll van de slijter van het jaar (dus met numbered list) en die voorbeeldregels van hierboven maar dan hopelijk met alle tags. :-)

Mieke - 17-01-’05 23:05
hanneke

super! dank je wel Mieke :-)

hanneke (URL) - 17-01-’05 23:14
Mieke

@ Hanneke: my pleasure (h)

Mieke - 17-01-’05 23:24
Morpurgo.tkâ?¢

Ik zou Apple even bellen voor een oplossing, lijkt me dat ze geen slechte reclame willen toch.

Locale contact:

Apple Nederland

Kosterijland 42

3981 AJ

Bunnik

Netherlands

(31) 0900 7777 703

http://www.apple.com/nl/support

Morpurgo.tkâ?¢ (E-mail ) (URL) - 17-01-’05 23:24
Mieke

@ Morpurgo: Ik wacht eerst eens ff af waar mijn dealer mee komt. Ik neem aan dat hij er genoeg belang bij heeft om niet al zijn klandizie te verliezen aan de Apple Online Store.

Mieke - 17-01-’05 23:44
sab

aangezien jij bij de dezelfde dealer als een collega hebt geshopped weet ik dat ze daar een soort van petitie aan apple willen gaan aanbieden om alle gedupeerde klanten alsnog hun refund te laten krijgen, niet dat je er iets aan hebt maar toch…

sab (URL) - 17-01-’05 23:45
IngKey

Een beetje dubbel is dat wel, ja.

IngKey (URL) - 18-01-’05 12:43
brigitte

Vind het wel weer een typische Apple-streek, helaas.

brigitte (E-mail ) (URL) - 18-01-’05 21:08


(optioneel veld)
(optioneel veld)

Reactiemoderatie staat aan op deze site. Dit betekent dat je reactie niet zichtbaar zal zijn, tot deze is goedgekeurd door een beheerder.

Persoonlijke info onthouden?
Kleine lettertjes: Alle HTML-tags behalve <b> en <i> zullen uit je reactie worden verwijderd. Je maakt links door gewoon een URL of e-mailadres in te typen.