Denk je dat ik zo'n sufferd ben?
05 01 05 - 19:00
Ik schreef al eerder over de AirPort Express van Apple, een handige gadget waarmee je allerlei functies draadloos kunt uitvoeren. Nu ik mijn nieuw iMac heb moest ik al dat soort dingen weer opnieuw installeren dus wilde ik ook meteen de functionaliteit van de AirPort Express uitbreiden door de stereo in de woonkamer aan te sturen via mijn G5. Hoewel ik toch betrekkelijk handig ben met dit soort dingen heb ik na een paar uur gepuzzel en instellingen opnieuw maken de helpdesk dan toch maar gebeld. Die bestoken me dan met van die vragen waarvan ik denk: jeetje, denk je dat ik zo'n sufferd ben? Nog net niet of de stekker er wel in zit maar wel zo basic. Dus ik doe braaf wat me gezegd wordt en medewerker 1 komt er niet uit. Ik zucht. Hij belt me zo terug. We doen de hele procedure weer opnieuw en hij komt er weer niet uit. Ik zucht nog een keer en nou moeten er collega's over geraadpleegd worden. Ik krijg nu een telefoontje terug van een seniorhelpdeskmedewerker. Zucht... We nemen de hele procedure weer door en zelfs checkt hij - ondertussen wel in de gaten hebbend (eindelijk) dat ik niet helemaal een onbeschreven blad ben - of ik de firmware wel heb geupdate. Ja, dat had ik. Mmm, hij weet het ook niet. Opeens krijgt hij een lumineus idee: heb ik de voorkeuren van iTunes wel goed staan d.w.z. staat de optie wel aan dat het programma moet zoeken naar luidsprekers die verbonden zijn met AirTunes. Shit, ik ben dus wel zo'n sufferd. Ik bloos..., gelukkig ziet niemand dat. Dat ik daar nou zelf niet aan gedacht heb. Ik verander de instelling en meteen klinkt "Thy Hand, Belinda, Darkness Shades Me" uit Dido en Aeneas van Purcell uit de luidsprekers. Fantastisch. Ik kan nu kiezen of ik mijn muziekbibliotheek wil afdraaien via mijn iMac en bijbehorende boxen of via de installatie in de huiskamer. Wat een uitvinding! Meer weten over de Airport Express (net in prijs verlaagd)? Klik even hier.twaalf reacties
@ Brigitte: ja, ha ha ha, dat was ook een hele goeie. Wat voel je je dan een klungel he? Maar normaal gesproken weten we toch aardig onze weg in de duistere wereld van de Mac toch?
Mieke - 05-01-’05 19:07Onlangs viel bij mij alle internetverbindingen weg, ik controleede stekkers en trok die zelfs uit, opnieuw starten, nachtje gewacht, maar nee geen internet. De volgende dag toch maar gebeld naar helpdesk van Skynet. Die mensen legden me heel vriendelijk uit dat ze daar zagen dat er niets mis was met de verbinding en dat het dus echt wel bij mij moest zitten en of ik nog een keer alle stekkers wou controleren, wat bleek, eentje zat idd niet zo heel vast… probleem opgelost… tot mijn eigen scha en schande…
Nijntje (URL) - 05-01-’05 19:40Ik zeg helemaal niets…
V@nM@n (URL) - 05-01-’05 20:47ik wilde niet teveel prijsgeven, maar de boodschap is duidelijk denk ik
sab (URL) - 05-01-’05 21:56Binnenkort wil ik ook switchen naar een G5
maar vraag me af of ik daar wel goed aan doe
wanneer ik dit soort stukjes lees.
Alles doet het nu gewoon en ben bang voor een
hele lange periode van instellingen veranderen,
wachtwoorden terug zoeken e.d.
Soms verlang ik stiekem zelfs nog een beetje terug naar OS9
Arjan (URL) - 05-01-’05 22:16@ Arjan: laat me je geruststellen. Apple heeft tegenwoordig een fantastische optie waarbij je je oude Mac als harddisk met firewire aan je nieuwe knoopt en al je users en applicaties (kortom je hele HD) probleemloos worden overgenomen. Ik was in 2 uur weer helemaal aan het werk zonder al dat gedoe van wachtwoorden zoeken. Alleen ja, als je wat meer wilt dan je eerst had dan moet je wel ff werken (zoals ik vandaag).
Mieke - 05-01-’05 22:32@ Sab: ik heb zijn huisje niet kunnen redden. Het geheel was zo gammel geworden dat ik van de grond af aan opnieuw ben begonnen.
Mieke - 05-01-’05 23:25soms kun je beter opnieuw bouwen dan restaureren of renoveren, en in andere gevallen moet je een nieuwe kopen
sab (URL) - 06-01-’05 10:24Niemand zag je blozen……maar we weten het nu allemaal wel!
IngKey (URL) - 09-01-’05 16:58
Wat een heerlijk herkenbaar verhaal. Zowel van de jongens van de helpdesk alsmede je eigen “fout”. Wist je nog mijn verhaal van de brightness die volledig uit stond waardoor ik dacht dat mijn laptop niet gerepareerd was? Dat was nog veel suffer
brigitte (E-mail ) (URL) - 05-01-’05 19:05