Help, de helpdesk!
22 07 04 - 16:07
Na een herstart van mijn computer had ik woensdag ineens geen verbinding meer met het internet. Niet alleen Safari deed niks meer, ook de mail en het chatprogramma weigerden dienst. Goede raad was duur. Na mij ervan verzekerd te hebben dat de server nog wel naar behoren functioneerde, begon ik maar bij Euronet/Wanadoo. Zij namen met mij de ADSL-modeminstellingen door en bekeken de connectie: die was in orde nadat ik de Speedtouchmodem had gereset. Maar, het werkte nog niet! Dan moest KPN mij maar verder helpen en dat doen ze dan à â?¬ 0,10 per minuut. Vervolgens doe je er drie kwartier over om bij de juiste persoon terecht te komen die je weet te vertellen dat het niet aan KPN ligt omdat je telefoon het immers doet. â??U moet uw modem opnieuw installeren? Dan moet u niet bij ons zijn maar bij uw computerleverancier of uw provider.â?? Ze konden (wilden) mij niet helpen dus. Ondertussen mijn installatie CDâ??s er bij gepakt van KPN en van de Draytek router die daar nog achter zit. Aha, wat nou eens als ik de Draytek er tussenuit haal. Hé, mijn Powerbook doet het wel. Mmm, dan moet ook de iMac in te stellen zijn met de Speedtouch. En ja inderdaad, het ligt tussen tussen de Draytek en de iMac. Nu het probleem tot dat niveau is gereduceerd besluit ik Wanadoo nog een keer te bellen. Dezelfde man weer na 20 minuten wachten à â?¬ 0,10 per minuut: â??ja, mevrouw, u heeft niet verteld dat u er nog een router achter heeft zitten, wij kunnen u niet helpenâ??.Nu doet de Powerbook het alleen met de Draytek en de iMac het alleen zonder de Draytek. Dan maar de helpdesk van mijn dealer (die gelukkig nog mensen heeft om je te woord te staan en niet alleen een keuzemenu). Daar komen we er achter dat er een poort van de Draytek niet meer in orde is kennelijk. Stekkertje in een andere poort en alles werkt weer als een zonnetje. Ik ben heel veel minuten x â?¬ 0,10 euro armer en moet zeggen dat KPN en Wanadoo nog wat kan leren van MacSupport!
vijf reacties
Nee, het was heel onleuk!
Mieke (URL) - 23-07-’04 01:10Je kan nu zelf wel een helpdesk beginnen!
Scriptkipje (E-mail ) - 23-07-’04 08:07Ja, dat is zo maar daarom is het niet minder frustrerend. Die mensen lezen vaak dingen op uit een handleiding en hebben geen ID wat ze aan het doen zijn. Dat wij wel weten wat we aan het doen zijn dat kunnen ze zich niet voorstellen. En ja, dat zo’n poort niet functioneert dat had ik wel zelf kunnen bedenken.
Mieke (URL) - 23-07-’04 11:12
da’s niet leuk!!!
berta (URL) - 22-07-’04 23:46